Om undervisningen

Fagligt

Målet med din 10. klasse på Ungdomsskolen Hovmestervej er, at du afslutter dit forløb med folkeskolens prøver i dansk, engelsk og matematik. Da fagligheden er i fokus, søger vi at styrke din deltagelse i læringsprocessen ved at tage hensyn til, hvordan du lærer bedst. Der anvendes digitale læremidler i undervisningen og kompenserende IT-hjælpemidler.

Desuden indeholder et forløb på Ungdomsskolen Hovmestervej:

• Obligatorisk Selvvalgt Opgave
  • Brobygning
  • Erhvervspraktik
  • Uddannelsesbesøg

På skolen har vi også en række andre aktiviteter end klasseundervisning, som vi kalder Life Skills. Her arbejder vi med personlig og social udvikling. Fx tager vi på tur, laver mad sammen eller har samarbejdsaktiviteter.

Personligt

På Ungdomsskolen Hovmestervej har vi fokus på relationsarbejdet, og vi forventer derfor, at du er åben omkring at møde nye mennesker, og at du deltager aktivt i alle skolens planlagte aktiviteter. Vi har fokus på trivsel og fremmøde og prioriterer tæt samarbejde mellem skole og hjem.

Vejledning

• Øget vejledningsindsats med fast vejleder på skolen
  • Individuel gennemførselsvejledning
  • Individuel og fælles uddannelsesvejledning